Pop-Up Shop: Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις!

Pop-Up Shop: Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις!

12 Μαρτίου, 2021 Marketing

Είναι σαφές ότι είναι πολύ σημαντική η ύπαρξη ενός επώνυμου φυσικού χώρου – και οι διαδικτυακές επιχειρήσεις το λαμβάνουν όλο και περισσότερο υπόψη. Εάν έχεις μια μικρή ή μεσαία επιχείρηση, η δημιουργία ενός φυσικού καταστήματος ενδέχεται να μην είναι εφικτή. Μήπως όμως ένα Pop-Up shop θα σε βοηθήσει;

Όταν γίνει σωστά, ένα Pop-Up shop μπορεί να ενισχύσει την επωνυμία σου, να σε βοηθήσει να συνδεθείς με υπάρχοντες πελάτες και να σε φέρει κοντά σε νέους πελάτες.

Επίσης, δεδομένου ότι τα Pop-Up shop είναι προσωρινά, είναι πιο οικονομικά και αποδοτικά για τη ρύθμιση και τη μείωση του κινδύνου αποτυχίας σε σύγκριση με τις φυσικές βιτρίνες.

Αυτό το άρθρο λοιπόν θα σε καθοδηγήσει σχετικά με τα Pop-Up shop. Συγκεκριμένα θα μάθεις τα πάντα, από τον τρόπο προϋπολογισμού του Pop-Up shop σου μέχρι τον τρόπο δημιουργίας του και τον τρόπο μέτρησης των αποτελεσμάτων.

Pop-Up shop

Τι είναι ένα Pop-Up shop;

Ένα Pop-Up shop είναι ένα προσωρινό κατάστημα που δημιουργείται από μια επιχείρηση (συνήθως μια εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά όχι πάντα). Υπάρχουν διάφοροι σκοποί για για αυτού του είδους το κατάστημα. Όπως: 

  • Αύξηση της αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σου.
  • Αύξηση των πωλήσεων.
  • Δοκιμή μιας νέας αγοράς.
  • Για να δοκιμάσεις μια φυσική στρατηγική λιανικής και να αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες με πιο εμπεριστατωμένο τρόπο.

Η διάρκεια ενός Pop-Up shop μπορεί να διαφέρει, ανάλογα με τον σκοπό και τον στόχο του. Ορισμένα από αυτά τα Pop-Up shop είναι μόνο για λίγες μέρες, ενώ άλλα παραμένουν για δύο εβδομάδες ή ακόμα και μήνες.

Γιατί να δημιουργήσω ένα Pop-Up shop;

Αξίζει λοιπόν να κάνεις την επένδυση; Για πολλές εταιρίες, ναι. Ας αναλύσουμε μερικά από τα οφέλη της δημιουργίας offline shop.

1. Δημιουργεί προσωπικές σχέσεις με τους πελάτες.

Πολλές φορές επιχειρήσεις που υπάρχουν μόνο στο διαδίκτυο δεν δημιουργούν πολύτιμη προσωπική εμπειρία με τους αγοραστές.

Ενώ τα κανάλια επικοινωνίας όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, η ζωντανή συνομιλία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν προχωρήσει αρκετά, τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις πραγματικές αλληλεπιδράσεις με τα άτομα που κρατούν την επιχείρησή σου: τους πελάτες σου.

Έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές αισθάνονται πιο συνδεδεμένοι με γνωστά φυσικά καταστήματα. Μια έρευνα από την Google διαπίστωσε ότι το 61% των ερωτηθέντων θα προτιμούσαν να κάνουν αγορές από εμπόρους λιανικής πώλησης με φυσική τοποθεσία από ό, τι με εκείνους που λειτουργούν μόνο στο διαδίκτυο.

Ένα Pop-Up shop μπορεί να γεφυρώσει το φυσικό-προς-ψηφιακό χάσμα μεταξύ των εμπόρων λιανικής και των πελατών τους. Με τη δημιουργία ενός φυσικού χώρου, όχι μόνο θα έχεις την ευκαιρία να συνομιλήσεις με τους αγοραστές σου, αλλά θα δεις από πρώτο χέρι πώς αλληλεπιδρούν με τα προϊόντα και την επωνυμία σου.

2. Κάνει το κατάστημά σου γνωστό στους πελάτες.

Το να πούμε ότι ο χώρος ηλεκτρονικού εμπορίου είναι γεμάτος από διαδικτυακές επιχηρήσεις θα ήταν υποτιμητικό. Εκτιμάται ότι υπάρχουν μεταξύ 2-3 εκατομμύρια εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, εξαιρουμένης της Κίνας. Και με όλο και περισσότερες εταιρείες που πωλούν διαδικτυακά, μπορεί να είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις.
 
Λόγω αυτού μπορεί να έχει νόημα να δημιουργήσεις μια παρουσία εκτός σύνδεσης μέσω Pop-Up. Έχοντας ένα φυσικό χώρο σου δίνει πραγματική αξιοπιστία. Ένα Pop-Up shop ενθαρρύνει επίσης τη φήμη της επιχείρησή σου και σε φέρνει μπροστά σε άτομα που μπορεί να μην γνωρίζουν την επωνυμία σου.

3. Αύξάνει τις πωλήσεις σου.

Το να γίνει η επιχείρησή σου γνωστή όπως αναφέραμε παραπάνω είναι υπέροχο, αλλά να σας πούμε και κάτι ακόμα: ένα Pop-Up shop μπορεί επίσης να αυξήσει τα έσοδά σου. Το Διεθνές Συμβούλιο Εμπορικών Κέντρων (ICSC) διαπίστωσε ότι τα offline shop έχουν υψηλότερες πωλήσεις.

Σύμφωνα με το ICSC, όταν ένας πελάτης ξοδεύει 100 ευρώ στο διαδίκτυο και στη συνέχεια επισκέπτεται τη φυσική τοποθεσία του καταστήματος, αυτός ο αγοραστής θα δαπανήσει κατά μέσο όρο 131 ευρώ επιπλέον. Η ώθηση είναι ακόμη υψηλότερη όταν ο πελάτης αγοράζει πρώτα offline, με τη συνολική δαπάνη για μια περίοδο 15 ημερών να ανέρχεται σε 267 ευρώ.

4. Δυνατότητα δοκιμής νέων αγορών και επέκτασης της επιχείρησή σου σε υπάρχουσες.

Αν σκοπεύεις να επεκταθείς σε μια νέα αγορά – ας πούμε ότι έχεις επιχείρηση στην Ανατολική περιοχή μιας πόλης και επιθυμείς να επεκταθείς στη Δυτική περιοχή – τότε έχοντας ένα προσωρινό Pop-Up θα σου δώσει τα δεδομένα που πρέπει για να προσδιορίσεις αν αξίζει να έχεις παρουσία σε άλλη περιοχή.

Πράγματα που πρέπει να λάβεις υπόψη κατά την επιλογή ενός Pop-Up shop.

1. Τύπος Pop-Up shop.

Σκέψου τον τύπο καταστήματος που θες να δημιουργήσεις. Το να το καταλάβεις ξεκινά με τον καθορισμό των στόχων σου.

Είναι ο κύριος στόχος σου να δημιουργήσεις την φήμη σου προς τους πελάτες; Γνωρίζεις το κοινό σου σε βαθύτερο επίπεδο; Θες να αυξήσεις τις πωλήσεις;

Το να ξεκαθαρίσεις αυτά τα πράγματα θα καθορίσει το είδος του καταστήματος που χρειάζεσαι. Ας δούμε τις επιλογές σου παρακάτω. (Λάβε υπόψη ότι το κατάστημά σου μπορεί να είναι ένας συνδυασμός οποιουδήποτε από αυτούς τους τύπους.)

  • Λιανεμπόριο

Εάν θες να έχεις ένα κατάστημα που πουλά προϊόντα, τότε πρέπει να νοικιάσεις ένα ακίνητο που μπορεί να το υποστηρίξει.

Ευτυχώς, οι περισσότεροι άδειοι εμπορικοί χώροι μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε καταστήματα λιανικής. Απλώς πρέπει να βεβαιωθείς ότι ο χώρος που θα επιλέξεις είναι αρκετά μεγάλος για τα προϊόντα, τα ράφια και ότι άλλο εξοπλισμό χρειάζεσαι.

  • Βιωματική

Εάν ο στόχος σου δεν είναι να πουλήσεις, αλλά να προσφέρεις μια εμπειρία, ψάξε για χώρους που έχουν τη δυνατότητα να αναδείξεις την επωνυμία σου.

Ανακάλυψε το είδος της εμπειρίας που θες να δημιουργήσεις καταγράφοντας τις δραστηριότητες που θα πραγματοποιήσεις στο κατάστημα. Τι θα κάνουν οι επισκέπτες; Τι θες να βλέπουν, να ακούνε, να μυρίζουν και να αισθάνονται;

Χρησιμοποίησε τις απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις για να καθοδηγήσεις την Pop-Up στρατηγική σου. Θες να δείξεις ένα εκπληκτικό βιωματικό Pop-Up; Η μάρκα ενδυμάτων Woolrich ήρθε με το Snow Room, μια συναρπαστική εμπειρία πολλαπλών αξόνων που επέτρεψε στους πελάτες να βιώσουν πώς είναι να φορούν προϊόντα Woolrich σε χιονισμένο καιρό.

  • Εκδήλωση

Πολλές επωνυμίες ενσωματώνουν εκδηλώσεις στο Pop-Up τους. Εκδηλώσεις όπως προεπισκοπήσεις τύπου, πάρτι πελατών.

Για το σκοπό αυτό, θα πρέπει να ενοικιάσεις έναν χώρο που διαθέτει το χώρο και τον εξοπλισμό για να υποστηρίξεις μια οποιαδήποτε εκδήλωση σκοπεύεις να οργανώσεις. 

Pop-Up shop

Πώς να αναδείξεις το Pop-Up shop σου.

Το επόμενο βήμα είναι πώς θα προβάλεις το κατάστημά σου. Ακολουθούν μερικές ιδέες:

1. Προβολή μέσω Ιnfluencer.

Προσδιόρισε τις επιρροές που έχουν οι πελάτες σου, καθώς και τους δημοσιογράφους που ασχολούνται με τον τομέα σου και, στη συνέχεια, πρόσφερέ τους μια αποκλειστική προεπισκόπηση του καταστήματος πριν από την έναρξη του.

 

2. Χρησιμοποίησε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να το διαδώσεις.

Κάνε αναρτήσεις και ιστορίες τις ημέρες και τις εβδομάδες πριν από την έναρξη του Pop-Up shop σου. Αυτό θα ενθουσιάσει τους πελάτες σου.

3.Αξιοποίησε τους υπάρχοντες πελάτες σου.

Έλα σε επαφή με τους υπάρχοντες πελάτες σου, ώστε να γνωρίζουν ότι σκοπεύεις να εμφανιστείς στην πόλη τους. Αυτό έκανε το γνωστό ηλεκτρονικό κατάστημα Shein όταν άνοιξε ένα προσωρινό κατάστημα στο Σαν Φρανσίσκο. Η εταιρεία έστειλε ένα email στους συνδρομητές της, καλώντας τους να περάσουν από το κατάστημα.

Αξιολόγησε την επιτυχία σου με τις σωστές μετρήσεις.

Ο καλύτερος τρόπος για να προσδιορίσεις εάν το Pop-Up ήταν επιτυχές είναι να κοιτάξεις τα δεδομένα. Οι ακόλουθες μετρήσεις είναι ένα καλό μέρος για να ξεκινήσεις κατά την αξιολόγηση της απόδοσης του καταστήματός σου.

1. Sales

Οι πωλήσεις είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία για σχεδόν οποιαδήποτε λιανική επιχείρηση. Φρόντισε να παρακολουθείς πόσα προϊόντα έχεις πουλήσει. Για να έχεις μια πιο ξεκάθαρη εικόνα των πωλήσεων που έχεις δημιουργήσει, συγκέντρωσε αναφορές σύμφωνα με τις ακόλουθες παραμέτρους.

  • Πωλήσεις ανά προϊόν / κατηγορία:

Αυτό σε βοηθά να δεις ποια προϊόντα ή τύπους προϊόντων αντηχούν περισσότερο στο κοινό σου, οπότε θα ξέρεις τι θα αποθηκεύσεις στο μέλλον.

  • Πωλήσεις κατά ημερομηνία και ώρα:

Το να γνωρίζεις πότε πραγματοποιούνται οι πωλήσεις σου επιτρέπει να υπολογίσεις τις ώρες αιχμής και τις ώρες λειτουργίας του καταστήματός σου, ώστε να μπορείς να βελτιστοποιήσεις το προσωπικό και τις λειτουργίες σου.

  • Πωλήσεις ανά πελάτη:

Αυτό θα σε βοηθήσει να γνωρίσεις τους πελάτες σου καλύτερα και να σου δώσει πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειες δαπανών, τις προτιμήσεις προϊόντων και το εύρος των τιμών. Η αναφορά “πωλήσεις ανά πελάτη” μπορεί επίσης να σε βοηθήσει στη δημιουργία προφίλ αγοραστών, ώστε να μπορείς να εξατομικεύσεις την εμπειρία των πελατών.

  • Διαδικτυακές πωλήσεις σε σχετικούς ταχυδρομικούς κώδικες:

Όπως προαναφέρθηκε, τα φυσικά καταστήματα λιανικής μπορούν να επηρεάσουν τις διαδικτυακές σου πωλήσεις. Είναι καλή ιδέα να μετρήσεις τον αντίκτυπο του Pop-Up shop σου κοιτάζοντας τις διαδικτυακές πωλήσεις που έχεις δημιουργήσει από πελάτες που ζουν σε μέρη όπου έχεις φυσική παρουσία.

Για παράδειγμα, εάν ξεκινήσεις ένα Pop-Up shop στη Νέα Υόρκη, μπορείς να μετρήσεις τον αντίκτυπο του καταστήματός σου στο ηλεκτρονικό εμπόριο εξετάζοντας την κυκλοφορία  και τις πωλήσεις από χρήστες στη Νέα Υόρκη και σε γειτονικές περιοχές.

2. Παρακολούθηση Επισκεψημότητας

Για προφανείς λόγους, είναι σημαντικό να παρακολουθείς την επισκεψιμότητα που προσελκύεις στο κατάστημά σου. Ο αριθμός των επισκεπτών που έχουν περάσει από τις πόρτες σου είναι ένας πολύ καλός δείκτης για το πόσο αποτελεσματικές είναι οι προσπάθειες μάρκετινγκ.

Είναι αρκετά εύκολο να μετρήσεις την επισκεψημότητα. Υπάρχουν πολλοί μετρητές στην αγορά που μπορούν να το κάνουν αυτό αυτόματα για εσένα. Και αν θες να πας ακόμη πιο βαθιά, πάρε τα δεδομένα επισκεψημότητας και συγκρίνετέ τα με τις πωλήσεις του Pop-Up shop για να υπολογίσεις το ποσοστό μετατροπών.

3.Κοινωνική εμπλοκή και αναφορές τύπου.

Θα πρέπει επίσης να δεις τις συνομιλίες κοινωνικών μέσων και τις αναφορές των μέσων σου. Αυτές οι μετρήσεις μπορούν να υποδείξουν πόσο καλά αντηχεί το αναδυόμενο παράθυρο με τους επισκέπτες και αν η κοινότητα το θεώρησε ενδιαφέρον και νέο.

4. Αναζήτηση όγκου επωνυμίας.

Εάν η επωνυμία σου λαμβάνει αξιοπρεπείς αναζητήσεις στο διαδίκτυο, μπορείς να μετρήσεις την αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας κοιτάζοντας τον όγκο αναζήτησης. Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Google Search Console και το Google Trends για να δεις αν περισσότερα άτομα αναζητούσαν την επωνυμία σου κατά τη διάρκεια του Pop-Up.

Είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις το Pop-Up shop σου;

Τα Pop-Up shops δεν αποτελούν απλώς μια τάση. Είναι μια αποδεδειγμένη μορφή καταστήματος που μπορεί να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησή σου, να ενισχύσει τις σχέσεις με τους πελάτες και να αυξήσει τις πωλήσεις.

Αλλά για να ξεκλειδώσεις όλα αυτά τα οφέλη, χρειάζεσαι ένα σταθερό σχέδιο και πρέπει να το εκτελέσεις με τρόπο που πραγματικά θα επιτύχει.

Ξεκίνα με ένα συναρπαστικό όραμα για το κατάστημά σου, το προϋπολογισμό των απαραίτητων πόρων και βρες ένα χώρο. Και για να εξασφαλίσεις την επιτυχία των προσπαθειών σου, προώθησε το κατάστημά σου σε νέο και υπάρχον κοινό και βρες καταπληκτικούς τρόπους για να κάνεις την επίσκεψή των πελατών σου ξεχωριστή. Έλα να μιλήσουμε για να σε βοηθήσουμε στο νέο σου αυτό βήμα!

Αν θέλετε να λαμβάνετε άρθρα σαν το παραπάνω, τότε εγγραφείτε στο Newsletter μας!