6+1 βήματα που μπορούν να σε φέρουν πιο κοντά στο Content Marketing και στον πελάτη σου

6+1 βήματα που μπορούν να σε φέρουν πιο κοντά στο Content Marketing και στον πελάτη σου

22 Σεπτεμβρίου, 2020 Marketing

Τι είναι το Content Marketing;

Το content marketing είναι μια στρατηγική marketing που περιστρέφεται γύρω από τη διανομή πολύτιμου, συναφούς και συνεπούς περιεχομένου με κύριο στόχο να φέρει νέα επισκεψιμότητα (και επομένως νέους πελάτες) στην επιχείρησή σου.

Με λίγα λόγια…

Είτε είσαι ιδιοκτήτης ενός τοπικού μικρού καταστήματος είτε είσαι επικεφαλής μιας πολυεθνικής εταιρείας, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το content marketing μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην πορεία της ιστοσελίδας σου.

Το content marketing έχει ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων και είναι μια από τις καλύτερες μεθόδους προώθησης μίας υπάρχουσας ή αναδυόμενης επιχείρησης στο διαδίκτυο. Όχι μόνο είναι φθηνότερο να παράγεται από οποιαδήποτε άλλη μορφή μάρκετινγκ, αλλά προσφέρει μακροχρόνια αποτελέσματα ανάλογα με την ποιότητα του περιεχομένου που δημιουργείται.

Αν θέλεις να μάθεις πώς το content marketing μπορεί να αλλάξει την τύχη της επιχείρησής σου, τότε είσαι στο κατάλληλο μέρος. Σου έχουμε ετοιμάσει κάποια βήματα που θα σε βοηθήσουν να “προετοιμάσεις” την ιστοσελίδα σου για το δρόμο του content marketing, αλλά και μερικά tips για να πετύχεις ένα ακόμη πιο δελεαστικό και ευανάγνωστο περιεχόμενο.

Είσαι έτοιμος; Τα 6+1 βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε έτσι ώστε το περιεχόμενο του ιστότοπού σου να λαμβάνει την προσοχή που του αξίζει.

Βήμα 1: Προσδιόρισε ακριβώς τον σκοπό της ιστοσελίδας σου.

Είναι αδύνατον μια ιστοσελίδα να περιέχει καλό περιεχόμενο χωρίς πρώτα να γνωρίζεις τον κύριο σκοπό της.

Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σκοπεύει στο να πουλήσει ένα συγκεκριμένο προϊόν ή να προσελκύσει νέους πελάτες; Να προβάλλει μία υπηρεσία ή να ενημερώσει ένα συγκεκριμένο κοινό; Όποιος και αν είναι ο λόγος, μόλις εμπεδώσεις τον κύριο στόχο του ιστότοπού σου, θα είσαι σε καλύτερη θέση ώστε να αναπτύξεις στοχευμένο περιεχόμενο.

Πριν γράψεις την παραμικρή λέξη, βεβαιώσου ότι γνωρίζεις καλά που απευθύνεσαι και τι θες να πετύχεις.

Βήμα 2: Βρες το κοινό σου.

Ακούγεται απλό, αλλά πριν βάλεις στυλό σε χαρτί – ή δάχτυλο στο πληκτρολόγιο – σκέψου σε τι κοινό απευθύνεται η ιστοσελίδα σου. Πριν από τη σύνταξη του περιεχομένου, κάνε στον εαυτό σου τις εξής ερωτήσεις: Ποιο είναι το ΚΥΡΙΟ κοινό μου; Που ακριβώς απευθύνομαι; Υπάρχει κάποιο ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝ έμμεσο κοινό που μπορεί να επηρεάσει και να προσελκύσει το κύριο κοινό στον ιστότοπό μου; Πώς θα αναζητήσουν την ιστοσελίδα μου στο Διαδίκτυο;

Για παράδειγμα, ας πούμε ότι δημιουργείς μία ιστοσελίδα για ένα λογιστικό γραφείο. Το κύριο κοινό σου μπορεί να είναι υπάρχοντες πελάτες. Ωστόσο, το δευτερεύον κοινό είναι πολύ ευρύτερο και μπορεί να περιλαμβάνει άλλους λογιστές ή οποιονδήποτε μπορεί να χρειαστεί τις υπηρεσίες σου στο μέλλον. Βεβαιώσου λοιπόν ότι το περιεχόμενο είναι προσβάσιμο και ενδιαφέρον για όλα αυτά τα είδη κοινού. Τι είδους ερωτήσεις μπορούν να κάνουν αυτές οι ομάδες για ένα συγκεκριμένο θέμα; Τι είδους πληροφορίες χρειάζονται; Τι απαντήσεις δίνεις;

Βήμα 3: Βρες ιστοσελίδες ανταγωνιστών σου.

Η καλή συγγραφή περιεχομένου εξαρτάται από μια καλή εικόνα του ανταγωνισμού. Η σύγκριση του ιστότοπού σου με αυτόν του ανταγωνιστή, αποφέρει σημαντικές πληροφορίες που θα επηρεάσουν το περιεχόμενο (content) σου. Μάθε γιατί:

α) Οι επισκέπτες σου πιθανώς παρακολουθούν και τις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών σου. Μάθε τι διαβάζουν εκεί, ώστε να μπορείς να λάβεις θέση ή να προσφέρεις κάτι διαφορετικό – με καλύτερο τρόπο – στον ιστότοπό σου.

β) Θα σε βοηθήσει να εντοπίσεις τις τάσεις της βιομηχανίας. Θα δεις νέες τακτικές και μεθόδους που οι ανταγωνιστές σου δοκιμάζουν, έτσι θα βελτιώνεσαι και εσύ ταυτόχρονα.

Βήμα 4: Γράψε το περιεχόμενο για κάθε σελίδα ξεχωριστά.

Ξεκίνα κατανοώντας τον σκοπό της σελίδας που πρόκειται να δημιουργήσεις. Όρισε τον σκοπό της κάθε σελίδας ξεχωριστά.

Πριν γράψεις περιεχόμενο για μια σελίδα, αποφάσισε ποιο στόχο θα εκπληρώσει η συγκεκριμένη σελίδα. Διαφορετικές σελίδες θα πρέπει να έχουν διαφορετικούς στόχους. Όταν σκεφτείς πώς να οργανώσεις και να γράψεις το περιεχόμενο του ιστότοπού σου, βεβαιώσου ότι η κάθε σελίδα ξεχωριστά εξυπηρετεί τον αρχικό της στόχο.

Για παράδειγμα, η αρχική σoυ σελίδα χρησιμεύει ως κύρια είσοδος στον ιστότοπό σου και βοηθά τους επισκέπτες να καταλάβουν ποιος είσαι και τι κάνεις, με μια ματιά. Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενο της αρχικής σελίδας πρέπει να παρέχει στους χρήστες συνοπτική και χρήσιμη πληροφορία σχετικά με τις πιο σημαντικές έννοιες, και να κατευθύνει στη συνέχεια τους επισκέπτες στις υπόλοιπες σελίδες για περισσότερες πληροφορίες.

Βήμα 5: Προσθήκη στοιχείων που δεν είναι εύκολο να αντιγραφούν.

Για να δημιουργήσεις ισχυρό περιεχόμενο και μοναδικά landing pages, δώσε έμφαση σε εκείνα τα στοιχεία που δεν αντιγράφονται σε μία σελίδα. Δημιούργησε γραφικά, όχι μόνο για να υποστηρίξεις το περιεχόμενό σου, αλλά και για να περιγράψεις με ακρίβεια αυτό που πραγματεύεται. Άλλωστε είναι γνωστό ότι μία εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις, και αυτό ισχύει και για το διαδίκτυο!

Τέτοια γραφικά μπορεί να είναι: Εικόνες, Κουμπιά, Εικονίδια, Διαγράμματα και γραφήματα (infographics), Βίντεο, Παραλλαγές στα χρώματα και τις εικόνες φόντου, κλπ.

Κάνε τους επισκέπτες του διαδικτυακού σου τόπου να νιώθουν ότι άντλησαν ότι πληροφορία μπορούσαν για το θέμα που τους ενδιαφέρει και να είσαι σίγουρος ότι θα είσαι και ο τελευταίος τους προορισμός στην διαδικτυακή τους αναζήτηση, περιορίζοντας με αυτόν τον τρόπο τον ανταγωνισμό.

Βήμα 6: Βελτίωσέ το, και κάνε τις απαραίτητες διορθώσεις και αλλαγές.

Μόλις γράψεις το περιεχόμενο μιας σελίδας, άφησέ το στην άκρη, ακόμη και για λίγες ώρες. Όταν επιστρέψεις σε αυτό, θα μπορέσεις να δεις σίγουρα τρόπους για να το βελτιώσεις.

Σε αυτό το σημείο, πιθανότατα θα βρεις ευκαιρίες για:

α) Διόρθωση τυπογραφικών λαθών.

β) Να ξαναγράψεις ενότητες που δεν είναι σαφείς.

γ) Να ενισχύσεις το περιεχόμενο.

Βήμα BONUS: Βελτιστοποίησε την κάθε σελίδα για SEO. (Google Loves Great Content)

Μόλις γράψεις το περιεχόμενο, γύρνα σε αυτό και βεβαιώσου ότι έχεις χρησιμοποιήσει τις απαραίτητες λέξεις-κλειδιά σε κάθε ξεχωριστή σελίδα. Μια πυκνότητα λέξεων-κλειδιών περίπου 1-2% είναι ιδανική. Ένα καλό περιεχόμενο βοηθάει καθοριστικά στην υψηλή κατάταξη της σελίδας σου στις μηχανές αναζήτησης.

Γράψαμε το περιεχόμενο, μετά τι; Σου προσφέρουμε κάποια "tips" για να το κάνεις ακόμη πιο ξεχωριστό!

1. Video

Γενικά οι άνθρωποι είμαστε οπτικοί τύποι, κυρίως. Μας αρέσει να βλέπουμε πράγματα, να νιώθουμε πράγματα, να ακούμε πράγματα. Η εισαγωγή του οπτικού περιεχομένου (video) στην πρώτη γραμμή της ιστοσελίδας σου μπορεί να βοηθήσει τους επισκέπτες να παραμείνουν περισσότερο στη σελίδα και να αλληλεπιδράσουν μαζί της. Αν πρόκειται για προϊοντική προώθηση, τότε το Video γίνεται ακόμη πιο σημαντικό και βοηθάει στη θετική ανταπόκριση των επισκεπτών και στην μετατροπή τους σε πελάτες.

2. Ήχος

Ήχος (μπορεί να καταγραφεί ως βίντεο) που εξηγεί τι κάνει η επιχείρησή σου, τα οφέλη της συνεργασίας με εσένα, τι κάνει την επιχείρησή σου ξεχωριστή για τον πελάτη. Επιπρόσθετα, αν ο ιστότοπός σου πραγματεύεται υπηρεσία, θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη μία συνέντευξη με έναν ευχαριστημένο πελάτη σου που θα προτείνει τις υπηρεσίες σου σε άλλους συναδέλφους του.

3. Σημεία διαφοράς

Σαφής λίστα με τα οφέλη και τους λόγους που ο ιστότοπός σου είναι ιδανικός, τι κάνει την επιχείρησή σου ξεχωριστή, γιατί κάποιος θα σε επιλέξει αντί των ανταγωνιστών σου;

4. Φωτογραφίες

Φωτογραφίες επαγγελματικής ποιότητας του προϊόντος, των πελατών, της τοποθεσίας, της εμπειρίας, της υπηρεσίας και οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με τον ιστότοπό σου.

5. FAQs/Συχνές ερωτήσεις

Ερωτήσεις και απαντήσεις που χρειάζονται οι πελάτες σου έτσι ώστε να τους κάνεις να νιώσουν “ασφαλείς” με εσένα και την επιχείρησή σου.

6. Γραφικά

Γραφικά που θες να χρησιμοποιήσεις, που έχεις δημιουργήσει ή που έχουν δημιουργηθεί στο παρελθόν και δείχνουν μια πτυχή της επιχείρησης, του προϊόντος ή της υπηρεσίας σου.

content marketing media

Συμπεράσματα

Το content marketing είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές, πρακτικές και χρήσιμες πλέον στρατηγικές digital marketing που μπορεί να χρησιμοποιήσει η επιχείρησή σου. Μπορεί να απαιτείται πολύς χρόνος για τη συγγραφή μοναδικού και ξεχωριστού περιεχομένου, αλλά είναι η πιο σίγουρη επένδυση που μπορείς να κάνεις για την ανάδειξη της επιχείρησής σου και φυσικά εκμεταλλεύεσαι πιο αποδοτικά την επένδυση που έχεις κάνει με την κατασκευή της ιστοσελίδας σου ή την κατασκευή του eshop σου.

Επένδυσε σε αυτό και να είσαι σίγουρος ότι σε βάθος χρόνου θα σε ανταμείψει. Και να θυμάσαι! Το μοναδικό και ξεχωριστό περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς του διαδικτύου και η πιο αποτελεσματική μορφή marketing στις μέρες μας.

 

Αν θέλετε να λαμβάνετε άρθρα σαν το παραπάνω, τότε εγγραφείτε στο Newsletter μας!