Πώς χρησιμοποιούν το AI οι Κολοσσοί του eCommerce για να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις τους

Πώς χρησιμοποιούν το AI οι Κολοσσοί του eCommerce για να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις τους

6 Απριλίου, 2020 Γνώσεις

Με την τεχνητή νοημοσύνη (AI) μπορείς να πετύχεις μαγικά πράγματα. Τι γίνεται όμως όταν αυτή προσαρμόζεται στα ηλεκτρονικά καταστήματα με βασικό στόχο την μεγιστοποίηση των πωλήσεων τους;

Προσφέροντας καλύτερα αποτελέσματα αναζήτησης

Όταν ένας πελάτης επισκέπτεται ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, θέλει να βρει εύκολα το προϊόν που ψάχνει. Στις περισσότερες περιπτώσεις η κατηγοριοποίηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν βοηθάει, ιδιαίτερα αν αυτά αποτελούνται από πολλαπλές κατηγορίες και προϊόντα. Η μόνη διέξοδος του πελάτη είναι η γρήγορη αναζήτηση, ευελπιστώντας ότι εκεί τουλάχιστον θα έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Τα καλά αποτελέσματα αναζήτησης όμως είναι μία άλλη πονεμένη ιστορία, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για σύνθετους όρους και πόσο μάλλον για ελληνικούς χαρακτήρες. Επιπρόσθετα, αρκετές φορές σε θυσία της καλής απόδοσης και της ταχύτητας αναζήτησης, συχνά παραβλέπουμε το πόσο σημαντικό είναι ο πελάτης να πάρει καλά και σχετικά αποτελέσματα. Το AI έρχεται να τα διορθώσει και τα δύο.

Η τεχνολογία της ελαστικής αναζήτησης (elastic search) με μηχανισμό μηχανικής εκμάθησης έρχεται να προσφέρει εκπληκτικά αποτελέσματα αναζήτησης. Επιπρόσθετα, μηχανισμοί όπως το Twiggle μπορούν να κατανοήσουν τη συμπεριφορά των πελατών και να προσφέρουν αποτελέσματα προσαρμοσμένα στον κάθε πελάτη.

Οι τεχνολογίες AI για τα αποτελέσματα αναζήτησης απαιτούν εξειδικευμένους τεχνικούς για την αποτελεσματική εγκατάσταση και παραμετροποίησή τους. Εμπιστευθείτε αυτές τις τεχνολογίες σε ειδικούς και δείτε τις μετατροπές να αυξάνονται στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών

Με το να έχετε έναν υπάλληλο συνεχώς διαθέσιμο να απαντάει στα ερωτήματα των πελατών, είναι ένας ασφαλής τρόπος να αυξήσετε τις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Τι γίνεται όμως στα ηλεκτρονικά καταστήματα που πρέπει να εξυπηρετείτε τους πελάτες 24ώρες το 24ωρο; Φυσικά, θα ήταν ιδιαίτερα υψηλό το κόστος να διαθέτετε υπαλλήλους για να εξυπηρετούν τους χρήστες, και κάπου εδώ έρχεται για ακόμη μία φορά η τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να δώσει τις λύσεις της.

Η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ως εκπρόσωπος του ηλεκτρονικού καταστήματος, απαντώντας στα ερωτήματα που θέτουν οι πελάτες. Για παράδειγμα, ένας πελάτης μπορεί να θέσει ένα ερώτημα για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή να περιγράψει ένα προϊόν που επιθυμεί, και αυτοματοποιημένα να λάβει την απάντησή του μέσω εξειδικευμένων chatbot. Το ίδιο το chatbot μπορεί να κατευθύνει τον πελάτη μέχρι και την ολοκλήρωση της παραγγελίας του.

Παροχή βελτιστοποιημένων προτάσεων προϊόντων

Όταν επισκέπτεστε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, αρκετές φορές θα δείτε προτάσεις προϊόντων, τις περισσότερες όμως θα είναι έξω από τα γούστα σας. Πόσο πιθανόν θα ήταν να αγοράσετε κάτι αν οι προτάσεις ήταν εντελώς στοχευμένες επάνω στις καταναλωτικές σας συνήθειες (ή σε αυτές παρόμοιων πελατών); Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (AI) αυτό είναι εφικτό.

Αντί να εμφανίζονται τυχαία προϊόντα από διάφορες κατηγορίες, ο αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης αναλαμβάνει να προβάλλει τα πιο σχετικά προϊόντα ανάλογα με τις προτιμήσεις του χρήστη. Με την τεχνητή νοημοσύνη, το διαδικτυακό σας κατάστημα μπορεί να αναλύσει τα δεδομένα των χρηστών και να αναγνωρίσει ποια προϊόντα τους αρέσουν ή ποια προϊόντα είναι απαραίτητα. Αυτές οι πληροφορίες είναι ζωτικής σημασίας όταν επιθυμείτε να προτείνετε προϊόντα με σκοπό τις περισσότερες μετατροπές αγορών.

Στόχευση σε νέους πιθανούς πελάτες

Σύμφωνα με τη στατιστική διαφημίσεων, ένας πελάτης είναι τρεις (3) φορές πιο πιθανόν να κάνει κλικ σε μία διαφήμιση προϊόντος που τον ενδιαφέρει, και υπάρχει 70% πιθανότητα να προχωρήσει σε αγορά αυτού του προϊόντος! Με αυτή την μέθοδο, τα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούν να βελτιώσουν τις πωλήσεις τους.

Η κατανόηση του πελατολόγιού σας είναι απαραίτητη όταν επιθυμείτε να τους εντοπίσετε και να τους στοχεύσετε στο διαδίκτυο. Σε κάθε περίπτωση όμως, αρκετά δεδομένα είναι δύσκολο να τα επεξεργαστεί ένας άνθρωπος και να οδηγηθεί σε σωστά συμπεράσματα. Οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης (AI), από την άλλη πλευρά, μπορούν να αναλύσουν αυτά τα δεδομένα και να πάρουν τις σωστές αποφάσεις μέσα σε ελάχιστα δέκατα του δευτερολέπτου!

Το διαδικτυακό marketing βασίζεται σε αυτά τα δεδομένα, με σκοπό να προσφέρει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικές πωλήσεις στα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Φωνητική αναζήτηση

Οι πελάτες θέλουν να ξοδέψουν όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο σε μία αγορά. Είναι πάντα πιο γρήγορο να μιλάς από το να πληκτρολογείς, και η τεχνητή νοημοσύνη (AI) κάνει και εδώ το θαύμα της! Χρησιμοποιώντας το μικρόφωνο μίας κινητής συσκευής, ο πελάτης μπορεί να ζητήσει αυτό που επιθυμεί και η αναζήτηση να του δώσει τα κατάλληλα αποτελέσματα.

Η φωνητική αναγνώριση επιτυγχάνεται με εξειδικευμένους αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης. Ο πελάτης βλέπει γρήγορα τα σχετικά αποτελέσματα και ακούραστα μπορεί να προχωρήσει στην αγορά τους. Δείτε περισσότερα σε σχετικό άρθρο για το μέλλον της τεχνολογίας αναζήτησης στο eCommerce.

Οπτική αναζήτηση

Πόσες φορές σας έχει τύχει να ψάχνετε ένα συγκεκριμένο προϊόν αλλά να μην ξέρετε πώς να το αναζητήσετε; Αυτό είναι κοινό ιδιαίτερα σε προϊόντα που είναι πιο μακριά από την καθημερινότητά μας. Φυσικά, σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με χιλιάδες κωδικούς προϊόντων είναι αδύνατον να περιηγηθείτε μέσα στους καταλόγους για να βρείτε το προϊόν.

Με την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI) είναι εφικτή η αναγνώριση εικόνας με σκοπό οι πελάτες να πάρουν ένα γρήγορο και έγκυρο αποτέλεσμα. Ένας πελάτης μπορεί να ανεβάσει μία φωτογραφία προϊόντος που βρήκε στο Ιντερνετ, και ο αλγόριθμος οπτικής αναζήτησης μπορεί να ψάξει να βρει παρεμφερή προϊόντα του ηλεκτρονικού καταστήματος! Δείτε περισσότερα σε σχετικό άρθρο για το μέλλον της τεχνολογίας αναζήτησης στο eCommerce.

Συμπεράσματα

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) έχει αλλάξει την καθημερινότητά μας σε πολλούς τομείς. Στις διαδικτυακές επιχειρήσεις, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην απλοποίηση της διαδικασίας αγορών και στην βελτίωση της εμπειρίας πελατών αυξάνοντας παράλληλα το ποσοστό ολοκληρωμένων αγορών. Με κατάλληλα εργαλεία και εξειδικευμένους τεχνικούς, μπορείτε να πετύχετε αύξηση των πωλήσεων στο διαδικτυακό σας κατάστημα, να βελτιώσετε την εξυπηρέτηση πελατών και να διατηρήσετε την αφοσίωση των πελατών στα προϊόντα σας. Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιαδήποτε απορία!

 

Αν θέλετε να λαμβάνετε άρθρα σαν το παραπάνω, τότε εγγραφείτε στο Newsletter μας!