Πώς να χρησιμοποιήσεις την μέθοδο Click Away για να αυξήσεις τον τζίρο της επιχείρησής σου!

Πώς να χρησιμοποιήσεις την μέθοδο Click Away για να αυξήσεις τον τζίρο της επιχείρησής σου!

17 Δεκεμβρίου, 2020 Γνώσεις

Σε μία δύσκολη περίοδο για την αθρωπότητα, το ηλεκτρονικό εμπόριο προσαρμόζεται συνεχώς στα νέα δεδομένα, επιταχύνοντας και την ενσωμάτωση των ηλεκτρονικών αγορών για τα καλά στη ζωή μας. Αυτή η πυρετώδης αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, φέρνει μαζί της και ένα βομβαρδισμό από νέες έννοιες που ήρθαν για να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο συναναστρεφόμαστε εμπορικά με ένα ηλεκτρονικό ή/και φυσικό κατάστημα.

Όλοι γνωρίζουμε ότι από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, όπως επεσήμανε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της χώρας, οι πολίτες θα μπορούν να κάνουν τις αγορές τους με τη χρήση της μεθόδου Click Away, στέλνοντας τον κωδικό 2.

Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Είναι μία τάση που ούτως ή άλλως είχε αρχίσει να εφαρμόζεται στις ανεπτυγμένες αγορές, στα πλαίσια προσφοράς μίας ξεχωριστής εμπειρίας αγορών. Ο Covid-19 επιτάχυνε την εφαρμογή αυτής της τάσης στις παγκόσμιες αγορές, φέρνοντας μαζί και νέες ξεχωριστές εμπειρίες που θα απασχολήσουν τις διαδικτυακές συναλλαγές τα επόμενα χρόνια.

Το έρωτημα όμως για όλους, καταναλωτές και επιχειρήσεις είναι ένα!

Τι είναι το Click Away και πώς μπορεί να βοηθήσει σε αυτή την δύσκολη χρονική περίοδο που διανύουμε;

Τι είναι το Click Away;

Το Click Away αναφέρεται στην πραγματοποίηση μιας αγοράς από απόσταση και στη συνέχεια την παραλαβή του προϊόντος από το φυσικό κατάστημα. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι δεν πρόκειται για μία έννοια που θεσπίστηκε σε εθνικό επίπεδο, αλλά μία ευρύτερη έννοια των διαδικτυακών αγορών που εφάπτεται στην στρατηγική omni-channel. Μπορεί να το συναντήσουμε και ως BOPIS (Buy Online Pick-up In Store) ή ISPU (In-Store Pick Up) ή Click & Collect.

To Click Away σημείωσε αύξηση της δημοτικότητας του τους τελευταίους μήνες, καθώς τόσο οι έμποροι όσο και οι αγοραστές αντιμετώπισαν μέτρα κοινωνικής απόστασης. Εκτός του ότι αντιπροσωπεύει έναν ασφαλή τρόπο συναλλαγών με την έννοια ότι ο αγοραστής και ο έμπορος βρίσκονται σε φυσική απόσταση, με το Click Away υπάρχουν παράπλευρα οφέλη και για τις δυο πλευρές.

Έτσι, ο έμπορος μπορεί να ελαχιστοποιήσει του πόρους που χρειάζονται εντός του καταστήματός του, ο δε αγοραστής να γλιτώσει μεταφορικά έξοδα και χρόνο αναμονής μέχρι την παραλαβή του αγαπημένου του προϊόντος. Η εφαρμογή του Click Away όμως έχει μία προϋπόθεση! Ότι έμπορος και αγοραστής βρίσκονται σε μικρή απόσταση μεταξύ τους γεωγραφικά, συνήθως στα όρια μίας πόλης ή ενός δήμου.

Η αγορά στο διαδίκτυο και η παραλαβή από το κατάστημα, όπως προαναφέραμε, δεν είναι μία μέθοδος συναλλαγών που δημιουργήθηκε κατά την περίοδο του Covid-19. Αντιθέτως, είναι μία διεθνής τάση αγορών που απλά ο Covid-19 επιτάχυνε την εδραίωσή της. Με αυτά τα δεδομένα, το Click Away θα συνεχίσει να μας απασχολεί και σε μία ενδεχομένως μετά-Covid εποχή, και όσο πιο οργανωμένοι είμαστε στα ηλεκτρονικά μας καταστήματα τόσο πιο εύκολα θα επωφεληθούμε.

Η μέθοδος Click Away είναι ένας ιδανικός συνδυασμός μεταξύ ευκολίας και ταχύτητας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών σου. Όσο πιο οργανωμένα εφαρμόσεις αυτό το μοντέλο, τόσο πιο ωφελημένος θα βγεις σε βάθος χρόνου.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του Click Away για τους εμπόρους λιανικής;

H μέθοδος Click Away έχει πολλαπλά πλεονεκτήματα για τους εμπόρους λιανικής. Ίσως το μεγαλύτερο όφελος είναι ότι βοηθά στην αύξηση του καλαθιού αγορών εντός του φυσικού καταστήματος. Στην πραγματικότητα, το 70% των καταναλωτών είναι πιθανό να αγοράσουν ένα επιπλέον προϊόν κατά την παραλαβή της ηλεκτρονικής παραγγελίας τους από το φυσικό κατάστημα. 

  • Μία μοναδική ευκαιρία να αυξήσεις τον τζίρο σου προσφέροντας ένα επιπρόσθετο προϊόν

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα που μπορείς να βρεις από την ύπαρξη αυτού του τρόπου αγορών είναι όταν ο πελάτης έρχεται σε ένα από τα φυσικά καταστήματά σου για να παραλάβει το προϊόν του. Έχει διαπιστωθεί ότι πολλοί καταναλωτές έχουν την τάση να αγοράζουν επιπλέον προϊόντα όταν βρίσκονται σε ένα φυσικό κατάστημα για παραλαβή – σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Global Data, ποσοστό 70% αυτών που συλλέγουν ή επιστρέφουν προϊόντα, έχουν την τάση για νέες αγορές εντός του φυσικού καταστήματος.

Αυτό σου δίνει την τέλεια ευκαιρία για να αυξήσεις τον τζίρο του φυσικού σου καταστήματος από το να περιοριστείς απλά σε μία διαδικτυακή πώληση.

  • Ένας ξεχωριστός τρόπος για να αυξήσεις τις διαδικτυακές σου πωλήσεις

Πολλοί καταναλωτές αγαπούν τις παραγγελίες μέσω του Click Away, καθώς σημαίνει ότι έχουν το αγαπημένο τους προϊόν πιο γρήγορα, πιο οικονομικά και σε μία χρονική στιγμή που τους βολεύει. Εάν δεν προσφέρεις τη δυνατότητα για αγορά με Click Away, τότε σίγουρα θα έχεις λιγότερες αγορές εντός του ηλεκτρονικού σου καταστήματος αλλά και θα δώσεις την ευκαιρία στους ανταγωνιστές σου να διεκδικήσουν πιθανούς πελάτες από το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα.

  • Εξοικονόμηση κόστους συσκευασίας και αποστολής

Φυσικά, όλες οι επιχειρήσεις ψάχνουν πάντα τρόπο να μειώσουν το κόστος και να αυξήσουν την κερδοφορία τους. Η μέθοδος αγοράς Click Away είναι ιδανική για αυτό, καθώς η επιχείρηση δεν επιβαρύνεται με επιπρόσθετα διαχειριστικά έξοδα, έξοδα συσκευασίας αλλά και έξοδα αποστολής. Παρόλο που μπορεί να υπάρχει αρχικό κόστος για την προετοιμασία των προϊόντων στο κατάστημα, σύντομα θα αντισταθμιστεί από τα χρήματα που εξοικονομεί η επιχείρηση από τις αποστολές.

Πώς να ξεκινήσεις με την μέθοδο Click Away

1. Προώθηση της μεθόδου Click Away στο eshop σου.

Μπορεί να είναι ένας καθοριστικός παράγοντας ώστε  οι πελάτες σου να αποφασίσουν να αγοράσουν, επομένως είναι λογικό να προωθηθεί η υπηρεσία Click Away.

Συνήθως, η δυνατότητα αγοράς μέσω Click Away δεν καθίσταται σαφής μέχρι τη σελίδα του checkout και πολλές φορές φαίνεται ότι δεν είναι διαθέσιμη για ορισμένα προϊόντα, κάτι που προκαλεί σύγχυση στους υποψήφιους αγοραστές.

Η σελίδα του προϊόντος είναι το ιδανικότερο σημείο για την εμφάνιση αυτών των πληροφοριών, καθώς η ύπαρξη της μεθόδου Click Away μπορεί να βοηθήσει τον πελάτη στην ολοκλήρωση της αγοράς του.

2. Φρόντισε για επάρκεια του αποθέματος στο κατάστημα ή τα καταστήματά σου.

Μέσω του Click Away, οι έμποροι λιανικής παραδίδουν ουσιαστικά παραγγελίες στα φυσικά τους καταστήματα για παραλαβή. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα παραγγελθέντα προϊόντα ενδέχεται να είναι ήδη διαθέσιμα στο φυσικό κατάστημα. Σε αυτή την περίπτωση, αυτό θα πρέπει να είναι σαφές προς τον υποψήφιο αγοραστή αφού του δίνεται ένα επιπρόσθετο κίνητρο να ολοκληρώσει την παραγγελία του και να κατευθυνθεί προς το φυσικό κατάστημα να παραλάβει το προϊόν του αυθημερόν.

Φρόντισε να υπάρχει πάντα επάρκεια αποθεμάτων σε όλα τα φυσικά καταστήματα ώστε να μπορείς να προσφέρεις αδιάλειπτα την υπηρεσία Click Away.

Η δυνατότητα γρήγορης αναζήτησης τοπικών καταστημάτων που διαθέτουν το συγκεκριμένο προϊόν που ψάχνει ο υποψήφιος αγοραστής, είναι σίγουρα ένα πολύ καλό χαρακτηριστικό να διαθέτει ένα σύγχρονο eshop που υποστηρίζει την μέθοδο Click Away. Αυτό φυσικά έχει εφαρμογή όταν υπάρχουν αρκετά παραρτήματα σε μία επιχείρηση.

3. Πρόσφερε εναλλακτικές λύσεις για παραλαβή από συνεργαζόμενα καταστήματα.

Η παραλαβή από μόνο ένα φυσικό κατάστημα δεν είναι πάντα βολική, αφού γεωγραφικά μπορεί να μην εξυπηρετεί τον υποψήφιο αγοραστή. Εναλλακτικά σημεία παραλαβής μπορούν να βοηθήσουν στη διεύρυνση της μεθόδου Click Away.

Συνεργάσου με άλλα τοπικά καταστήματα της περιοχής σου, ώστε να προσφέρεις παράδοση των προϊόντων σου και από εναλλακτικά σημεία παραλαβής. Με αυτό τον τρόπο θα διευκολύνεις τους πελάτες σου και θα τους αφήσεις μια ευχάριστη εμπειρία αγορών.

4. Κάνε την μέθοδο φιλική και γρήγορη στις κινητές συσκευές.

Η μέθοδος Click Away πρέπει να λειτουργεί σωστά και για αγοραστές από κινητές συσκευές, αφού η πλειοψηφία αυτής της φύσης των αγορών θα γίνουν από κινητές συσκευές, ιδιαίτερα όταν ο καταναλωτής βρίσκεται κοντά στο φυσικό κατάστημα και θέλει να περάσει εκείνη την ώρα να παραλάβει το προϊόν του.

Οι δυνατότητες ενός smartphone κινητού μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση της εμπειρίας των αγοραστών.  Για παράδειγμα, τα δεδομένα τοποθεσίας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον προσδιορισμό των πλησιέστερων σημείων πώλησης και για την παροχή οδηγιών κατεύθυνσης προς τη φυσική διεύθυνση ενός καταστήματος.

5. Ενθάρρυνε τις online πληρωμές.

Η διαδικασία ολοκλήρωσης της παραγγελίας και παραλαβής των προϊόντων είναι ευκολότερη, καθώς οι πελάτες πρέπει να επιλέξουν μόνο μία τοποθεσία για την παραλαβή και δεν χρειάζεται να εισάγουν τη διεύθυνσή τους ή/και τα στοιχεία αποστολής.

Επιπρόσθετα, η δυνατότητα online πληρωμής επιταχύνει τη διαδικασία παραλαβής των προϊόντων από το φυσικό κατάστημα και διευκολύνει τις συναλλαγές της επιχείρησης. Με αυτό τον τρόπο ένας υποψήφιος πελάτης οδηγείται σε αστραπιαίες αγορές, συμπληρώνοντας τα ελάχιστα απαιτούμενα στοιχεία για την ολοκλήρωση της παραγγελίας του.

6. Κάνε την επιλογή καταστήματος γρήγορη και εύκολη.

Η επιλογή ενός καταστήματος ή άλλης τοποθεσίας για παραλαβή, μπορεί να προσθέσει πολυπλοκότητα στη διαδικασία ολοκλήρωσης μίας αγοράς, επομένως είναι σημαντικό να γίνει όσο το δυνατόν πιο απλή.

Σε πολλές περιπτώσεις, ιδιαίτερα σε αυτές που υπάρχει πληθώρα υποκαταστημάτων σε μία επιχείρηση, οι πελάτες πρέπει να αναζητήσουν το πλησιέστερο κατάστημα πώλησης ή ένα σημείο συλλογής στο ταμείο και μπορεί να μάθουν μόνο για τη διαθεσιμότητα και την ημερομηνία παραλαβής σε αυτό το σημείο. Ο συνδυασμός της επιπλέον προσπάθειας που απαιτείται κατά την ολοκλήρωση της αγοράς και η καθυστερημένη εμφάνιση των διαθέσιμων σημειών πώλησης αυξάνει τον κίνδυνο να εγκαταλείψουν οι πελάτες μία αγορά.

8. Παροχή ειδοποιήσεων για εύκολη αγορά.

Η παροχή ειδοποιήσεων είναι μια χρήσιμη δυνατότητα του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, και με την επισύναψη του αριθμού παραγγελίας σε ένα ενδεχομένως ενημερωτικό SMS, η παραλαβή του προϊόντος από το φυσικό κατάστημα μπορεί να είναι μία πολύ εύκολη υπόθεση.

Είναι επίσης χρήσιμο να υπενθυμίζεις στους πελάτες τα στοιχεία που χρειάζονται για την παραλαβή της παραγγελίας τους, για παράδειγμα το αποδεικτικό SMS με τα στοιχεία της παραγγελίας ή την απόδειξη πληρωμής.

Η μέθοδος Click Away είναι πλέον ένας ασφαλής τρόπος αγορών για πολλούς αγοραστές στο διαδίκτυο και οι έμποροι λιανικής μπορούν να τον χρησιμοποιήσουν για να διαφοροποιηθούν από τον υπάρχοντα ανταγωνισμό. Είναι μία μέθοδος που θα συνεχίσει να απασχολεί το ηλεκτρονικό εμπόριο στο μέλλον, ακόμη και όταν καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τη δοκιμασία του Covid-19.

Τα πάντα γύρω μας αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς, και τώρα είναι η σειρά του ηλεκτρονικού εμπορίου να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες αγορών. Εσύ πόσο έτοιμος είσαι γιαυτό;

Είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε να ανταπεξέλθεις στις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζεις σχετικά με το Click Away και να σε κατευθύνουμε στα επόμενα βήματα της επιχείρησής σου. Το μόνο που χρειάζεται, είναι να συμπληρώσεις τα ακόλουθα στοιχεία, και θα επικοινωνήσουμε μαζί σου!

 

Αν θέλετε να λαμβάνετε άρθρα σαν το παραπάνω, τότε εγγραφείτε στο Newsletter μας!