Πόσο προετοιμασμένο είναι το eshop σου για την Black Friday;

Πόσο προετοιμασμένο είναι το eshop σου για την Black Friday;

5 Νοεμβρίου, 2020 Marketing
Black Friday Tips

Κάθε χρόνο, μεγάλο ποσοστό ανθρώπων παγκοσμίως περιμένει την Black Friday. Με τη σειρά τους και οι επιχειρήσεις αρχίζουν να σχεδιάζουν τις καμπάνιες τους για τη Black Friday ώστε να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις τους και να αφήσουν ευχαριστημένους τους πελάτες τους.

Αυτό θα συνέβαινε για ένα κανονικό έτος – εκτός από το 2020 που έχουν αλλάξει πολλά λόγω του COVID-19. Η πανδημία COVID-19 έχει δημιουργήσει σκέψεις στις  επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο για το πώς να προσεγγίσουν αυτήν τη ξεχωριστή Black Friday.

Αν έχεις ήδη ένα eshop, τότε δεν πρέπει να ανησυχείς! Ετοιμάσου για μια αρκετά κερδοφόρα σε πωλήσεις Black Friday ..

Ο πιθανός αντίκτυπος του COVID-19 στη Black Friday 2020 φαίνεται οτι θα είναι μεγάλος. Και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ένα μεγάλο ποσοστό των εμπόρων λιανικής είδαν ήδη τη Black Friday με διαφορετική όψη μετά την επιτυχία που επέφερε ο COVID-19 στις διαδικτυακές πωλήσεις.

Στις ΗΠΑ, τα επίπεδα αγορών ηλεκτρονικού εμπορίου κατά τη διάρκεια του COVID-19 (Απρίλιος έως Μάιος) ήταν 7% υψηλότερα από ό, τι είδαν οι έμποροι λιανικής κατά τη διάρκεια της περιόδου των χριστουγεννιάτικων διακοπών του 2019 (Νοέμβριος έως Δεκέμβριος).

Όπως φαίνεται, οι διαδικτυακές πωλήσεις σημείωσαν νέα ανοδική πορεία στα μέσα Μαρτίου παγκοσμίως. Είναι καιρός λοιπόν να αναρωτηθείς πόσο προετοιμασμένο είναι το ηλεκτρονικό σου κατάστημα για την Black Friday που έρχεται, ώστε να έχεις επιτυχία σε πωλήσεις!

Ό,τι πιο πολύτιμο έχεις είναι ο χρόνος σου, και δεν θέλουμε να τον σπαταλίσουμε οπότε και περνάμε στην ουσία! Δες την πλήρη λίστα ελέγχου του ηλεκτρονικού σου καταστήματος για την Black Friday και εξασφάλισε ένα καλό αποτέλεσμα!

1. ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ ΤΟ ESHOP ΣΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ;

Μία δυσλειτουργία στο eshop σου κατά τη διάρκεια της αιχμής των αγορών, αρκεί για να σου τινάξει στον αέρα ότι σχεδιασμό είχες κάνει για την Black Friday. Αυτό είναι μία τεράστια ανησυχία ειδικά για εκείνους τους ιδιοκτήτες που δεν έχουν προετοιμάσει κατάλληλα το eshop τους.

Πριν από την αύξηση της επισκεψιμότητας στο διαδίκτυο- και την πίεση, θα πρέπει να ελέγξεις την ικανότητα φόρτωσης μεγάλου όγκου δεδομένων στον διακομιστή (server) του eshop σου για να διασφαλίσεις ότι το κατάστημά σου δεν θα δυσλειτουργεί.

Εργαλεία όπως το Blitz.io θα σε βοηθήσουν να δοκιμάσεις την ικανότητα του ηλεκτρονικού σου καταστήματος τώρα, εξαλείφοντας την πιθανότητα άσχημων εκπλήξεων.

2. Έχεις συνδέσμους που δεν οδηγουν πουθενα;

Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να ελέγξεις το eshop σου και να χρησιμοποιήσεις εργαλεία όπως ένα εργαλείο ελέγχου νεκρών συνδέσμων για να βεβαιωθείς ότι δεν υπάρχουν σπασμένοι σύνδεσμοι.

Είναι επίσης μια καλή στιγμή για να ελέγξεις και να ενημερώσεις τις σελίδες σου που έχουν error 404.

Σπασμένοι σύνδεσμοι ή το error 404 είναι πολλές φορές η αιτία που πολλοί πελάτες εγκαταλείπουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

ΣΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΕΝΑ

Δημιούργησε έναν κανόνα στο eshop σου που στην περίπτωση που μία σελίδα έχει καταργηθεί ή δεν υπάρχει, τότε να ανακατευθύνει τον χρήστη στην κεντρική σελίδα. Έτσι θα βελτιώσεις σε μεγάλο βαθμό την οργανική σου κατάταξη στην Google και δεν θα δίνεις άσχημη εμπειρία στους χρήστες!

3. Οι φωτογραφίες των προϊόντων σου φαίνονται καλά;

Κάνε μια γρήγορη ανασκόπηση όλων των φωτογραφιών των προϊόντων σου για να βεβαιωθείς ότι είναι οι καλύτερες για την περίοδο αυτή.

Αν ο χρόνος σου είναι περιορισμένος, ξεκίνα πρώτα με τα κορυφαία προϊόντα. Αν ψάχνεις για οδηγούς που θα σε βοηθήσουν να βρεις ή να επεξεργαστείς τις φωτογραφίες των προϊόντων σου, δες παρακάτω τους δημοφιλείς οδηγούς φωτογραφίας προϊόντων:

  •  Το Envato, Unsplash όπου μπορείς να βρεις επαγγελματικές φωτογραφίες.
  •  Tο Photoshop , Pixlr όπου μπορείς να επεξεργαστείς τις φωτογραφίες των προϊόντων σου.

4. Είναι έτοιμο το SEO του eshop σου;

Εάν δεν έχεις ελέγξει τις στρατηγικές SEO σου και δεν έχεις αξιοποιήσει την λέξη-κλειδί Black Friday, τώρα είναι η ώρα!

Χρησιμοποιώντας συναφείς, στοχευμένες λέξεις-κλειδιά στις κεφαλίδες των σελίδων σου , δίνοντας προτεραιότητα σε εποχιακές λέξεις-κλειδιά, καθαρίζοντας τις διευθύνσεις URL σου και διαγράφοντας διπλό περιεχόμενο, μπορείς να ενδυναμώσεις το SEO σου κατά το Black Friday!

5. Έχεις τις σωστές εφαρμογές / πρόσθετα(plugins);

Αναφέραμε ότι είναι η πιο πολυσύχναστη ημέρα αγορών του έτους! Σωστά; Τώρα είναι η ώρα να εγκαταστήσεις υπηρεσίες και πρόσθετα για να βοηθήσεις τους πελάτες σου για μία όσο το δυνατόν πιο ομαλή αγορά, αφήνοντας τους την καλύτερη δυνατή εμπειρία αγορών.

  • Αύξησε την επισκεψιμότητα του eshop σου την Black Friday με εργαλεία όπως το Traffic Booster
  • Αύξησε τις λίστες newsletter με ειδικές προσφορές και εκπτώσεις όπως το Coupon Popup
  • Άλλες υπηρεσίες που μπορείς να κοιτάξεις: EasyShipping, Retargeting, Mailchimp

6. Έχεις βεβαιωθεί ότι λειτουργούν σωστά ΤΑ ΕΚΠΤΩΤΙΚΑ ΚΟΥΠΟΝΙΑ;

Ξέρεις τι εκπτωτικά κουπόνια θα χρησιμοποιήσεις; Τα έχεις δοκιμάσει για να βεβαιωθείς ότι εφαρμόζεται το σωστό ποσό έκπτωσης και ότι λειτουργούν;

Ο καλύτερος τρόπος για να τους δοκιμάσεις είναι όταν δημιουργείς τους κωδικούς σου, να δημιουργείς παράλληλα και ένα υπολογιστικό φύλλο (excel) με τον κωδικό, την ημερομηνία έκδοσής τους και την κατηγορία προϊόντων στην οποία θα εφαρμοστούν οι συγκεκριμένοι κανόνες.

Τέλος, κάνε τις δοκιμές σου!

7. Έχεις σχεδιάσει τα κατάλληλα banner και τις απαραιτητεσ σελίδες στο eshop;

Έχεις δημιουργήσει banner ή συγκεκριμένες σελίδες στο eshop σου για την Black Friday;

Τα banner ως γνωστόν, βελτιώνουν την εμπειρία των χρηστών, ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν τις πωλήσεις του ηλεκτρονικού σου καταστήματος. Ένα καλά σχεδιασμένο banner με τα κατάλληλα χρώματα και σχεδιασμό μπορεί να κερδίσει το ενδιαφέρον του πελάτη και να τον διευκολύνει στην αγορά κάποιου προιόντος.

Επιπλέον συγκεκριμένες σελίδες (όπως μια λίστα κορυφαίων προϊόντων ή μια ειδική προσφορά) μπορούν να βοηθήσουν στην προώθηση του Black Friday. Αυτό συμβαίνει γιατί αν ο πελάτης δει αμέσως την σελίδα με τις προσφορές ή τις ειδικές κατηγορίες που τον ενδιαφέρουν, θα παραμείνει στο eshop και ίσως να είναι και ο επόμενος πελάτης σου!

8. Έχεις ενημερώσει τις συχνές ερωτήσεις (FAQ);

Ανεξάρτητα από το εάν οι σελίδες “αποστολή”, “επιστροφές” ή άλλες “συχνές ερωτήσεις” έχουν ενημερωθεί, το Black Friday είναι πιθανό να προσελκύσει πολλούς νέους πελάτες που δεν γνωρίζουν το κατάστημα και την πολιτική σου.

Βεβαιώσου ότι προβάλλεις τις συχνές ερωτήσεις σε σημείο που είναι εύκολο ο πελάτης να το δει, για να τον βοηθήσεις σε τυχόν απορίες του!

Αυτό θα βοηθήσει το κατάστημά σου να φαίνεται πιο αξιόπιστο, ενώ ταυτόχρονα θα βελτιστοποιήσει την εξυπηρέτηση πελατών σου όσο το δυνατόν περισσότερο.

9. Έχεις ερευνήσει ποια είναι δημοφιλή προϊόντα;

Γνωρίζοντας τι αγοράζουν ή τι θέλουν να αγοράσουν οι επισκέπτες γενικά, μπορεί να σε βοηθήσει να προβλέψεις τι θα πουληθεί περισσότερο.

Για να το κάνεις αυτό, χρειάζεται πρώτα να βρεις αυτά τα δημοφιλή προϊόντα. Ερευνώντας σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε forum , αγορές και δημοσιευμένες κριτικές, μπορείς να βρεις προϊόντα που ενδιαφέρουν περισσότερο το αγοραστικό κοινό. Μάθε επίσης ποιοι από τους υπάρχοντες κωδικούς προϊόντων σου είναι περισσότερο πιθανό να πουλήθουν.

Δες παρακάτω τις κορυφαίες λίστες προϊόντων με τις καλύτερες πωλήσεις και τάσεις:

10. Έχεις ελέγξει τα επίπεδα αποθέματος;

Αφού δημιουργήσεις τη λίστα των προϊόντων σου για την προώθηση τους μέσω προωθητικών ενεργειών, χρειάζεται να βεβαιωθείς ότι τα επίπεδα του αποθέματός σου είναι αρκετά υψηλά ώστε να ταιριάζουν με τις εκτιμώμενες ανάγκες σου.

Σε περίπτωση που το απόθεμά σου τελειώσει, ίσως να χάσεις αρκετά χρήματα που θα μπορούσες να κερδίσεις αυτή την περίοδο!

11. Τι γίνεται με τη στρατηγική content marketing του ηλεκτρονικού σου καταστήματος;

Αναρτήσεις στο blog, βίντεο, εικόνες – αυτά είναι μερικά μόνο μέσα που μπορείς να χρησιμοποιήσεις πριν και κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής των αγορών, ώστε να προσελκύσεις περισσότερους πελάτες.

Το καλό, υψηλής αξίας περιεχόμενο, μπορεί να σε βοηθήσει να χτίσεις την εμπιστοσύνη με τους πελάτες σου ενώ παράλληλα με αυτόν τον τρόπο αυξάνεις και την προσέγγιση νέων χρηστών.

Θα βελτιώσει επίσης (εκτός απο το content marketing) και το SEO του ηλεκτρονικού σου καταστήματος. Δες παρακάτω:

12. Έχεις ξεκινήσει την εκ νέου στόχευση πελατών που έχουν ξανά αγοράσει ή έστω έχουν ξανά επισκεφτεί το eshop σου;

Μέχρι τώρα γνωρίζεις πόσο πιο εύκολο και πιο οικονομικό είναι να “μετατρέψεις” υπάρχοντες πελάτες σε πελάτες που θα αγοράσουν πάλι από το eshop σου.

Ως μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ, είναι σημαντικό να συμπεριλάβεις στρατηγικές remarketing που στοχεύουν τόσο στην αύξηση επισκεψιμότητας του eshop σου όσο και στην ενημέρωση πελατών που έχουν ξανα αγοράσει κάποια στιγμή στο παρελθόν απο το eshop σου.

Οι πελάτες πρόκειται να βομβαρδιστούν από μηνύματα μάρκετινγκ, αλλά αν θυμούνται την επωνυμία σου ή έχουν αγοράσει ξανά, είναι πιο πιθανό να σε επιλέξουν από τους ανταγωνιστές σου.

13.ΧρησιμοποΙείς τη στρατηγική email marketing;

Σε διάφορες αναφορές, όπως στο Hubspot, αναφέρει ότι το email marketing  συνέβαλε στο 25% των πωλήσεων την Black Friday .

Εάν είσαι ιδιοκτήτης ενός eshop, γνωρίζεις πόσο σημαντικό είναι το email marketing για τη στρατηγική μάρκετινγκ της Black Friday. Και αν αυτό δεν είναι αρκετά μεγάλο κίνητρο για να σε κάνει να σκεφτείς το email marketing σήμερα, έχουμε να σου πούμε ότι το περασμένο έτος, το email marketing επέφερε το υψηλότερο αριθμό πωλήσεων.

14. Έχεις ελέγξει και βελτιωσει την εμπειρια στην εξυπηρετηση πελατών;

Οι καθυστερημένες παραδόσεις δεν είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορείς να βλάψεις την επιχείρησή σου.

Η εξυπηρέτηση πελατών, όχι μόνο παίζει καθοριστικό ρόλο στην εμπειρία αγορών των πελατών, αλλά σου διασφαλίζει τη δυνατότητα να “μετατρέψεις” όλους τους αγοραστές της Black Friday, σε πιθανούς πελάτες και το επόμενο έτος.

Είναι αναγκαίο να βεβαιωθείς ότι έχεις το κατάλληλο προσωπικό για να χειριστεί τα πρόσθετα ερωτήματα που θα προκύψουν από όλες τις πλατφόρμες και ότι διατηρούν το επίπεδο ευγένειας προς στους πελάτες σου!

Χρειάζεται επίσης να δημιουργήσεις σχέδια έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση προβλημάτων που θα μπορούσαν να προκύψουν τελευταία στιγμή. Γνωρίζεις τα χειρότερα σενάρια που νομίζεις ότι δεν θα συμβούν ποτέ; Ενημέρωσέ τους παρόλα αυτά για κάθε περίπτωση. Όσο πιο γρήγορα αντιμετωπίζεις μεγάλα ζητήματα, τόσο μεγαλύτερος θα είναι ο θετικός αντίκτυπος στην επωνυμία σου.

15. Παρακολουθείς τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές σου;

Πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά τη διαμόρφωση των στρατηγικών μάρκετινγκ, χρειάζεται να παρακολουθείς στενά τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές σου.

Ποια προϊόντα προωθούν αυτοί; Τι προσφορές προσφέρουν; Κάνε εγγραφή στις λίστες email των ανταγωνιστών σου σήμερα, για να σε βοηθήσουν να παρακολουθήσεις τις στρατηγικές τους, ώστε να μπορείς να κάνεις  γρήγορες προσαρμογές, αν χρειαστεί.

16. Δεν έχεις ξεκινήσει ακόμα;

Πέρυσι, μια μελέτη ανέφερε ότι το 54% των διαδικτυακών καταστημάτων από τα 9.000 που ερωτήθηκαν, είχαν τη στρατηγική μάρκετινγκ  Black Friday τους έτοιμη ώστε να ξεκινήσει στις αρχές Οκτωβρίου.

Εάν δεν έχεις ξεκινήσει το μάρκετινγκ ακόμα, ξεκίνα τώρα. Σήμερα. Αυτή την εβδομάδα! Πολλοί πελάτες θα ερευνήσουν για τις αγορές που θέλουν να κάνουν εκ των προτέρων και θέλεις να βεβαιωθείς ότι η επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματός σου είναι ήδη στο μυαλό τους, πριν τους προλάβουν οι ανταγωνιστές σου.

Αυτή είναι η ωρα σου

Mε όλα τα παραπάνω σου δίνεται η δυνατότητα να προετοιμάσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα για τη Black Friday όσο το δυνατόν καλύτερα.

Μπορεί να φαίνεται ότι χρειάζεται πολύ δουλειά, αλλά αν βελτιώνεις ένα σημείο τη φορά, θα είσαι έτοιμος την Black Friday. Θυμήσου, δεν είσαι το μόνο ηλεκτρονικό κατάστημα που προετοιμάζεται για την Black Friday. Προσπάθησε βελτιώνοντας το eshop σου να κερδίσεις όσους περισσότερους πελάτες μπορείς και να τους αφήσεις μία ευχάριστη εμπειρία αγορών!

Αν λοιπόν όλα αυτά νομίζεις οτι δεν μπορείς να τα φερείς εις πέρας μόνος σου… είμαστε εμείς εδώ για εσένα να σε βοηθήσουμε αυτή την Black Friday και όχι μόνο, ώστε να έχεις ένα αρκετά καλά προετοιμασμένο eshop!

Ας μιλήσουμε λοιπόν..

Αν θέλετε να λαμβάνετε άρθρα σαν το παραπάνω, τότε εγγραφείτε στο Newsletter μας!