Κορονοϊός και Επιχειρήσεις: Απειλή ή ευκαιρία για αναδιάρθρωση;

Κορονοϊός και Επιχειρήσεις: Απειλή ή ευκαιρία για αναδιάρθρωση;

9 Μαρτίου, 2020 Tips

Ένα από τα πιο επίκαιρα θέματα στα εγχώρια αλλά και στα παγκόσμια ΜΜΕ είναι η εξάπλωση του Κορονοϊού και οι επιπτώσεις αυτού στη δημόσια υγεία. Ήδη ο αντίκτυπος αυτής της πληροφόρησης έχει αρχίσει να επηρεάζει την οικονομία μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό τη δύναμη της αγοράς, αφού όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν να περιορίζονται στις απολύτως απαραίτητες συναλλαγές και μετακινήσεις. Η απειλή έχει αρχίσει να διαφαίνεται στα μάτια των επιχειρηματιών που βλέπουν το τζίρο τους όλο και να μειώνεται, χωρίς να είναι σε θέση να μπορούν να κάνουν κάτι για να λύσουν το πρόβλημα. Κάθε πρόβλημα ή απειλή έχει και ημερομηνία λήξης. Πόσο έτοιμοι θα είμαστε όμως μετά ώστε να ανακάμψουμε το συντομότερο δυνατόν και να καλύψουμε το χαμένο έδαφος;

Η ιστορία μας έχει διδάξει ότι οποιοδήποτε μεγάλο γεγονός, επηρεάζει στο βαθμό που του αναλογεί τη συμπεριφορά των καταναλωτών, τουτέστιν και της οικονομίας. Πόσο μάλλον όταν αυτό αφορά μία γενικευμένη και πολυδιαφημισμένη κατάσταση όπως αυτή του κορονοϊού. Υπάρχουν δύο δεδομένα που δεν πρέπει να αγνοήσουμε λαμβάνοντας μέτρα αντίδρασης για την επιχειρησή μας:

 

  1. Αυτή η κατάσταση επηρεάζει όλες τις επιχειρήσεις, ακόμη και τον ανταγωνισμό
  2. Αυτή η κατάσταση έχει ημερομηνία λήξης, δεν θα υπάρχει για πάντα

Με αυτά τα δεδομένα, εύκολα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι όταν σιγά σιγά αρχίσει να εκλείπει αυτή η κατάσταση, η αγοραστική δύναμη θα εκτοξευτεί καλύπτοντας το χαμένο έδαφος αγορών και μόνο όσες επιχειρήσεις είναι έτοιμες θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτή τη ζήτηση. Μήπως λοιπόν αυτή η κατάσταση αποτελεί και μία ευκαιρία για αναδιάρθρωση της επιχειρησής μας και προετοιμασία της για αποτελεσματικότερες πωλήσεις στο μέλλον;

Συγκεντρώσαμε πέντε (5) tips που θα σε βοηθήσουν να εκμεταλλευτείς την ευκαιρία για ανασύνταξη και οργάνωση της επιχείρησής σου:

1. Αναζήτησε νέες υπηρεσίες/προϊόντα για να διαφοροποιηθείς στην αγορά

Η ύφεση στις πωλήσεις και η απαλλαγή της διοίκησης από καθημερινές ρουτίνες, δίνει περισσότερο χρόνο σε μία επιχείρηση ώστε να μελετήσει τον ανταγωνισμό και να συστήσει νέες υπηρεσίες ή προϊόντα από νέους προμηθευτές. Είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να ξεκινήσεις νέες συνεργασίες που θα εξελίξουν την επιχείρησή σου και θα τη βοηθήσουν να διευρύνει το πελατολόγιό της όταν αυτή η άσχημη κατάσταση για την οικονομία τελειώσει. Προετοιμάσου και όταν η δυναμική επιστρέψει στην αγορά θα σε ανταμείψει για τον χρόνο που αφιέρωσες στη σύσταση νέων υπηρεσιών και στην προμήθεια νέων προϊόντων.

2. Σχεδίασε και επένδυσε στην εξωστρέφεια της επιχείρησής σου και στο marketing

Επαναπροσδιόρισε την στρατηγική σου marketing, επένδυσε σε νέα κανάλια και προετοιμάσου για πιο επιθετική διαφήμιση όταν η οικονομία αρχίσει να ανακάμπτει. Η σχεδίαση μίας στρατηγικής marketing είναι συχνά μία χρονοβόρα διαδικασία που απαιτεί χρόνο και από τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης ώστε να είναι αποτελεσματική. Μην αφήσεις την ευκαιρία να περάσει χωρίς να την εκμεταλλευτείς. Ο πολύτιμος χρόνος που έχεις σήμερα, θα είναι δυσεύρετος όταν οι καταναλωτές επιστρέψουν στις αγορές. 

3. Βελτίωσε και ανέπτυξε το περιεχόμενο του διαδικτυακού σου τόπου ή του ηλεκτρονικού σου καταστήματος

Επένδυσε λίγο χρόνο και εμπλούτισε το περιεχόμενο του διαδικτυακού σου τόπου, είτε αυτό που αφορά τις υπηρεσίες που προσφέρεις ή ακόμη και το blog που ίσως διαθέτεις. Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς της διαδικτυακής σου παρουσίας και αν επιθυμείς ο διαδικτυακός σου τόπος να εδραιωθεί και να προσελκύσει κοινό, τότε το περιεχόμενο είναι ένα από τα αποτελεσματικότερα εργαλεία που διαθέτεις. Ακόμη και αν διαθέτεις κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα, προσπάθησε να εμπλουτίσεις τις περιγραφές των προϊόντων σου αλλά και να δημιουργήσεις και εκεί ένα blog που θα προτείνεις ιδέες και λύσεις σε καθημερινά προβλήματα του κοινού σου παρουσιάζοντας τη χρήση των προϊόντων σου.

4. Αναβάθμισε την πλατφόρμα σου ή επένδυσε σε μια νέα

Ένα καλό διάστημα για αναβαθμίσεις, είναι το διάστημα που η δουλειά σου παρουσιάζει μία ύφεση. Έτσι, αφενός θα μπορείς να διαθέσεις τον απαραίτητο χρόνο για την εποπτεία των αναβαθμίσεων, αφετέρου θα έχει τον απαραίτητο χρόνο και το κοινό σου να αφομιώσει τις αλλαγές και να αντιδράσει σε αυτές. Μην ξεχνάς ότι μία αναβάθμιση της πλατφόρμας σου εφόσον γίνει με τις σωστές προδιαγραφές και απαιτήσεις, θα βοηθήσει δραστικά στην αύξηση των πωλήσεων σου σε όλο το επόμενο διάστημα.

5. Βελτίωσε τις υφιστάμενες υπηρεσίες/προϊόντα σου

Μία καλή ευκαιρία για εσωτερική αναδιοργάνωση και βελτίωση των υφιστάμενων υπηρεσιών ή/και προϊόντων είναι αναμφισβήτητα το χρονικό διάστημα που η επιχείρησή σου δεν απαιτεί χρόνο για να την τρέξεις. Μελέτησε τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρεις και σκέψου πώς μπορείς να τα βελτιώσεις ώστε να είναι πιο αποτελεσματικά και απαραίτητα στο κοινό σου. Ρίξε μια ματιά στον ανταγωνισμό και πάρε ιδέες για το πώς μπορεί η επιχείρησή σου να γίνει πιο ανταγωνιστική.

Bonus: Επένδυσε στον άνθρωπο

Μήπως είναι η κατάλληλη στιγμή να ακούσεις τους πελάτες σου και να πάρεις ένα feedback από αυτούς; Συζήτα με το προσωπικό σου και αντάλλαξε ιδέες για το πώς μπορείς να βελτιώσεις την παροχή υπηρεσιών και προϊόντων. Μάθε τι άποψη έχουν οι πελάτες για την επιχείρησή σου και πώς αυτή η εμπειρία μεταφέρεται στο προσωπικό σου. Είναι σημαντικό να είσαι σε θέση ανά πάσα στιγμή να διακρίνεις αν ο αντίκτυπος της επιχείρησής σου στην κοινή γνώμη είναι θετικός και πάντα σύμφωνα με τις προδιαγραφές σου. Γιατί πάντα πρέπει να θυμάσαι ότι μία επιχείρηση είναι ένας ζωντανός οργανισμός που έχει ως κύριο στόχο να εξυπηρετεί τον άνθρωπο, και όταν αυτός ο στόχος πάψει να ισχύει τότε παύει να ισχύει και η έννοια της επιχείρησης.

 

Αν θέλετε να λαμβάνετε άρθρα σαν το παραπάνω, τότε εγγραφείτε στο Newsletter μας!