Κατασκευή e-shop: 10 λόγοι γιατί δεν πρέπει να το φτιάξεις μόνος σου!

Κατασκευή e-shop: 10 λόγοι γιατί δεν πρέπει να το φτιάξεις μόνος σου!

28 Αυγούστου, 2020 Tips

Η κατασκευή ενός φυσικού καταστήματος απαιτεί την εμπλοκή πολλών επαγγελματιών με τεχνογνωσία ώστε να ολοκληρωθεί με επιτυχία. Από Πολιτικούς Μηχανικούς, Αρχιτέκτονες και Διακοσμητές Εσωτερικών Χώρων… μέχρι Χτίστες, Σοβατζήδες, Ελαιοχρωματιστές, Ηλεκτρολόγους κλπ.

Θα ξεκίναγες ποτέ να φτιάξεις ένα φυσικό κατάστημα μόνος σου; Αν όχι, τότε μην το κάνεις ούτε για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα!

Κάποιοι επαγγελματίες πιστεύουν ότι είναι εύκολο να φτιάξουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Αυτό έχει μία δόση αλήθειας, αν συνυπολογίσουμε την πληθώρα των έτοιμων εργαλείων κατασκευής ηλεκτρονικών καταστημάτων που υπάρχουν στο διαδίκτυο, και την ένταση των σχετικών διαφημίσεων (ακόμη και από ελληνικές εταιρείες) για την κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος με ελάχιστα κλικ και μέσα σε λίγα λεπτά. Πόσο ασφαλής θα αισθανόσουν αν κάποιος μπορούσε να σου φτιάξει ένα φυσικό κατάστημα μέσα σε λίγα λεπτά;

Η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος εμπλέκει και αυτή πολλούς επαγγελματίες ώστε να ολοκληρωθεί με επιτυχία και επαγγελματισμό. Απαιτεί έμπειρους μηχανικούς λογισμικού (Web Developers), αναλυτές δεδομένων (Data Scientists), εμπειρογνώμονες του εμπορίου (eCommerce Experts), σχεδιαστές (Web Designers), ειδικούς στρατηγικού σχεδιασμού και μαρκετινγκ (Digital Marketing Experts), κλπ. Παρόλο που αρκετούς από αυτούς τους ρόλους τους εντοπίζουμε συχνά συμπτυγμένους στις ελληνικές εταιρείες κατασκευής ηλεκτρονικών καταστημάτων, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την εμπειρία και την τεχνογνωσία που είναι συγκεντρωμένη σε αυτές τις εταιρείες.

Δεν σε πείσαμε; Ακολουθούν 10 λόγοι γιατί δεν πρέπει να φτιάξεις μόνος το e-shop σου!

1ος Λόγος: Τυποποίηση

Όλα τα διαθέσιμα εργαλεία κατασκευής ηλεκτρονικών καταστημάτων (website/eshop builders) βασίζονται σε προκαθορισμένα-έτοιμα πρότυπα (templates). Αυτή η τυποποίηση περιορίζει τη δυνατότητα της προσαρμογής ενός προτύπου στις ανάγκες της επιχείρησής σου, και αυξάνει τον κίνδυνο να βρεθούν πολλά ίδια ηλεκτρονικά καταστήματα με το δικό σου.

2ος Λόγος: Χρόνος

Η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, ακόμη και αν αυτή πραγματοποιηθεί με τα έτοιμα εργαλεία κατασκευής, απαιτεί αρκετό χρόνο για κάποιον ανειδίκευτο. Επιπρόσθετα του χρόνου, το τελικό αποτέλεσμα δεν θα είναι ποτέ επαγγελματικό, αφενός λόγω του γεγονότος ότι δεν κατασκευάστηκε από επαγγελματία, αφετέρου λόγω των τυποποιημένων προτύπων και δυνατοτήτων αυτών των εργαλείων. Οι στατιστικές έχουν δείξει ότι 9 στις 10 περιπτώσεις όσων προσπάθησαν να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μόνοι τους, είτε δεν το ολοκλήρωσαν ποτέ, είτε το αποτέλεσμα δεν τους ικανοποίησε και ζήτησαν τη βοήθεια ενός επαγγελματία.

3ος Λόγος: Επαγγελματισμός

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα κατασκευασμένο από επαγγελματίες θα δείχνει και επαγγελματικό και θα κερδίζει την εμπιστοσύνη του υποψήφιου πελάτη αυξάνοντας την πρόθεσή του για μία αγορά.

4ος Λόγος: SEO

Όλοι γνωρίζουν τι σημαίνει SEO, αλλά πόσοι γνωρίζουν να το εφαρμόσουν; Τα οργανικά αποτελέσματα της Google είναι μία σημαντική παράμετρος επιτυχίας του ηλεκτρονικού σου καταστήματος και είναι σημαντικό να εμπιστευθείς τους ειδικούς για αυτή την εργασία.

5ος Λόγος: Στατιστικά

Λόγω της τυποποίησης, πολλά εργαλεία κατασκευής ιστοσελίδων είτε διαθέτουν παλιότερες εκδόσεις κώδικα παρακολούθησης, είτε αυτοί δεν έχουν εγκατασταθεί με τον πιο ενδεδειγμένο τρόπο για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα αφενός να μην έχεις τη σωστή εικόνα στατιστικών στοιχείων, αφετέρου να μην είναι αποτελεσματικές οι διαφημιστικές καμπάνιες σου.

6ος Λόγος: Χαμηλό σκορ

Λόγω των έτοιμων εργαλείων, η τοποθέτηση αυτών σε ένα αυτοματοποιημένο περιβάλλον δεν προσφέρει την βέλτιστη αποδοτικότητα ιδιαίτερα όταν αυτή μετριέται με εργαλεία όπως το google pagespeed. Έτσι συνήθως το ηλεκτρονικό σου κατάστημα καταλήγει με ένα χαμηλό σκορ το οποίο έχει ως άμεση συνέπεια τη χαμηλή κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα της Google.

7ος Λόγος: Mobile

Το γεγονός ότι το ηλεκτρονικό σου κατάστημα δεν φτιάχτηκε στα μέτρα σου, αλλά ακολούθησε ένα γενικότερο πρότυπο, οδηγεί πολλές φορές σε περιττά εργαλεία που ως μοναδικό σκοπό έχουν να επιβαρρύνουν τη λειτουργικότητα του ηλεκτρονικού σου καταστήματος και όχι να την διευκολύνουν. Αυτό ιδιαίτερα στις κινητές συσκευές (mobile) μπορεί να είναι καταστροφικό αφού η πλειοψηφία των επισκεπτών προτιμούν πλέον το κινητό τους τηλέφωνο για να πραγματοποιήσουν την επόμενή τους αγορά και η εμπειρία που θα αποκομίσουν θα είναι με περιττές καθυστερήσεις.

8ος Λόγος: Ανάπτυξη

Με τα εργαλεία ανάπτυξης ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι αδύνατη η περαιτέρω εξέλιξη του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, με αποτέλεσμα τεχνολογικά να παραμένεις πίσω.

9ος Λόγος: Προωθήσεις

Αν επιθυμείς να αξιοποιήσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα αναρτώντας διαφημιστικά banner σε διάφορα σημεία αλλά και εξεζητημένες προωθητικές ενέργειες, αυτό δεν είναι συχνά εφικτό με τα έτοιμα εργαλεία.

10ος Λόγος: Εμπειρία

Η συνολική εμπειρία που αποκομίζει ένας επισκέπτης στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα είναι το Α και το Ω μίας επιτυχημένης πώλησης. Αν αυτή η εμπειρία δεν είναι μοναδική και προσαρμοσμένη στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα, τότε καταντάει βαρετή και συνηθισμένη για τον επισκέπτη μειώνοντας κατά πολύ την πιθανότητα να προχωρήσει σε μία αλληλεπίδραση με το ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

Λόγος

Θα επέλεγες να μένεις στο νοίκι αν είχες τη δυνατότητα να αγοράσεις τον χώρο σου; Η πλειοψηφία των εργαλείων κατασκευής ιστοσελίδων σε χρεώνουν με τον μήνα ανάλογα με τον αριθμό των παραγγελιών ή τον όγκο των επισκέψεων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου να καταλήγεις να πληρώνεις περισσότερα από ότι θα πλήρωνες αν είχες αναθέσει την κατασκευή του ηλεκτρονικού σου καταστήματος σε μία εξειδικευμένη εταιρεία.

Αν τότε επιλέξεις να μεταβείς σε μία άλλη εταιρεία, τις περισσότερες φορές αυτό δεν είναι εφικτό αφού αυτά τα εργαλεία δεν επιτρέπουν την εξαγωγή των δεδομένων σου για άλλη πλατφόρμα.

Ζήτησέ μας μία προσφορά για το επόμενο ηλεκτρονικό σου κατάστημα και θα δεις την πραγματική διαφορά σε σχέση με μία έτοιμη λύση.

Αν θέλετε να λαμβάνετε άρθρα σαν το παραπάνω, τότε εγγραφείτε στο Newsletter μας!