Έχεις e-shop: Είσαι σίγουρος ότι ψάχνεις τους πελάτες σου στο σωστό σημείο;

Έχεις e-shop: Είσαι σίγουρος ότι ψάχνεις τους πελάτες σου στο σωστό σημείο;

3 Ιανουαρίου, 2020 Marketing

Το να δημιουργήσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι το πρώτο βήμα, δεν είναι όμως ποτέ αρκετό. Ακόμη και εάν έχεις επενδύσει και έχεις φτιάξει το καλύτερο κατάστημα, στον κόσμο του διαδικτύου είναι σαν να το έχεις φτιάξει στην έρημο. Κανείς δεν θα περάσει από εκεί!

Αργά ή γρήγορα λοιπόν θα κληθείς να διαφημίσεις το κατάστημά σου. Το διαδίκτυο όμως λειτουργεί διαφορετικά από ότι ένα φυσικό κατάστημα. Στο φυσικό σου κατάστημα θα επικρατούσε η λογική της βιτρίνας και του κεντρικού σημείου ώστε ο κατάλληλος πελάτης να μπορέσει να δει το κατάστημά σου και να περάσει την πόρτα για μία αγορά. Το διαδίκτυο όμως δεν λειτουργεί ακριβώς έτσι. Αν αφήσεις τον πελάτη να ψάξει να σε βρει, ακόμη και αν έχεις κάνει καλή δουλειά στη διαφήμιση, θα βρει ίσως εσένα αλλά και αρκετούς ακόμη που εμπορεύονται τα ίδια με εσένα προϊόντα. Αυτό αμέσως θα σε τοποθετούσε σε έναν έντονο ανταγωνισμό με τις πιθανότητες να μειώνονται δραματικά για μία επιτυχημένη αγορά.  Έτσι, μία άκρως αποτελεσματική μέθοδος είναι να ψάξεις να βρεις εσύ τον πελάτη πρώτος και να του δώσεις μία προσφορά που δεν θα μπορούσε να αρνηθεί. Πώς το πετυχαίνεις όμως αυτό στο διαδίκτυο;

Για να μπορέσεις να το πετύχεις αυτό στον κόσμο του διαδικτύου, θα πρέπει πρώτα να γνωρίζεις καλά ποιοί είναι οι δυνητικοί πελάτες σου. Τι ηλικία έχουν; Τι ενδιαφέροντα; Ποιό φύλο ή ποιά επαγγελματική κατάσταση; Θα ευνοούσε η στόχευση σε ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό διαμέρισμα ή θα ήταν αποτελεσματικότερο να εντοπίσεις τους πελάτες σου σε μεγάλα αστικά κέντρα; Όλα αυτά τα ερωτήματα (και δεκάδες ακόμη) για να απαντηθούν χρειάζονται μία ανάλυση που επιτυγχάνεται με τη χρήση εργαλείων στατιστικών επισκεψιμότητας αλλά και τάσεων στο διαδίκτυο. Ένα καλό agency γνωρίζει πώς να συγκεντρώσει αυτές τις πληροφορίες, να τις αναλύσει και να προσφέρει μία αποτελεσματική στρατηγική marketing που θα φέρει άμεσα αποτελέσματα στις διαδικτυακές πωλήσεις του καταστήματος.

Αφού αναγνωρίσεις το κοινό σου, το επόμενο βήμα είναι να βρεις τα κατάλληλα κανάλια προώθησης και να σχεδιάσεις τη στρατηγική σου. Ανάλογα με τον όγκο του κοινού που στοχεύεις, αριθμός που έχει προκύψει κατ’εκτίμηση από το προηγούμενο στάδιο της ανάλυσης, ορίζεις το budget που θα πρέπει να διατεθεί μηνιαίως για διαφημιστική προώθηση αλλά και οι στόχοι που θα επιτευχθούν με αυτό το ποσό. Ο ορισμός του διαθέσιμου budget δεν είναι πάντα μία εύκολη υπόθεση καθώς μπορεί να διατεθεί πολύ λίγο ή υπερβολικά πολύ για το κοινό που επιθυμείς να στοχεύσεις. Μία καλή προσέγγιση είναι να ορίσεις ένα μηνιαίο budget που επιθυμείς να ξοδεύεις για διαδικτυακή διαφήμιση, και με την βοήθεια ενός ειδικού να σχεδιάσεις μία στρατηγική marketing προσαρμοσμένη στα μέτρα σου με ξεκάθαρους πάντα στόχους για μετρήσιμα αποτελέσματα. Δεν παίζει πάντα ρόλο πόσα ξοδεύεις για διαδικτυακό marketing, αλλά πώς τα ξοδεύεις, και αυτό θα πρέπει πάντα να το έχεις στο μυαλό σου!

Έχεις ορίσει το κοινό σου, έχεις προσδιορίσει και το budget σου μηνιαίως, πάμε τώρα να δούμε πώς θα το διαθέσεις αποτελεσματικά. Σαν βασικό κανόνα θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου να διοχετεύεις συνεχώς επισκέπτες (traffic) στο διαδικτυακό σου κατάστημα με σκοπό να κρατάς ενεργά τα pixel που διαθέτεις, οπότε και η πρώτη κίνηση θα πρέπει να είναι να μοιράσεις ομοιόμορφα το διαθέσιμο budget σε όλες τις ημέρες του μήνα. Μπορείς αν θέλεις κάποιες μέρες να είναι πιο έντονες διαφημιστικά από κάποιες άλλες, πάντα όμως θα έχεις ως κανόνα να μην αφήνεις καμία ημέρα χωρίς ένα στοιχειώδες traffic προς το διαδικτυακό σου κατάστημα. Ποιες μέρες θα είναι αυτές μέσα στο μήνα που θα πρέπει να δώσεις περισσότερη έμφαση; Εδώ ένας ειδικός μπορεί να σε βοηθήσει κατάλληλα να προσδιορίσεις ημέρες και ώρες που το ηλεκτρονικό σου κατάστημα έχει καλύτερη απόδοση αλλά και να μοιραστεί μαζί σου εμπειρίες και στατιστικά άλλων καταστημάτων για αποτελεσματικότερη προώθηση του δικού σου καταστήματος.

Με όλα τα παραπάνω στοιχεία, μπορείς να έχεις ένα αποτελεσματικό πλάνο με μετρήσιμους στόχους και απτά αποτελέσματα. Δώσε αξία και στο τελευταίο ευρώ που σπαταλάς για διαφήμιση και πάντα να γνωρίζεις τι περιμένεις από αυτό. Το διαδικτυακό marketing είναι ένας τεράστιος κλάδος με εκατοντάδες εργαλεία και πρακτικές για μία αποτελεσματική διαφήμιση. Δεν υπάρχει δοκιμασμένη συνταγή, ένα καλό agency όμως μπορεί να σου προσφέρει μία αποτελεσματική προώθηση με το χαμηλότερο δυνατό budget. Η BitMyJob έχει αναλάβει πολλαπλά έργα και έχει διαχειριστεί μεγάλα budget διαφήμισης. Επικοινώνησε μαζί μας για μία πρώτη επαφή και θα σε συμβουλέψουμε πώς μπορείς να αυξήσεις τις πωλήσεις σου άμεσα στο χαμηλότερο δυνατό κόστος.

 

Αν θέλετε να λαμβάνετε άρθρα σαν το παραπάνω, τότε εγγραφείτε στο Newsletter μας!